Wednesday, April 21, 2010

Balbay’dan çok ağır sözler!
Haberler
19 Nisan 2010
Cumhuriyet eski Temsilcisi Balbay: ‘Mektuplarıma cevap vermediler. Hançerlendim.’Cumhuriyet Gazetesi Ankara eski Temsilcisi Mustafa Balbay’ın görevden alınmasının yankıları sürüyor. Balbay, 16 Nisan günü konuştuğu Cumhuriyet Gazetesi okurlarına “Mektuplarıma cevap vermediler. Adeta hançerledim” dedi.

Cumhuriyet Gazetesi Okurları (CUMOK) Platformu cuma günü Gazeteci Mustafa Balbay’la görüştü. Silivri’deki Ergenekon Davası’nda verilen arada okurlarıyla hasret gideren Balbay, “Sizi, sizinle kucaklaşmayı çok özledim. Hepiniz gözümde tütüyorsunuz” dedi.

TEMSİLCİLİKLE İLGİLİ SÜREÇ

Cumhuriyet Gazetesi okurlarından Haluk Yalvaç’la konuşan Balbay, temsilcilik görevinden alınma sürecini de anlattı. Balbay’la yaptığı konuşmayı notlar halinde facebook’ta paylaşan Yalvaç, şunları aktardı:

“Cezaevinin ortamında Balbay’ımıza gazetede olup bitenleri sordum, benimle paylaştıklarını sizlere anlatmak durumundayım. Bu benim görevim.

1- Yaklaşık 3 ay kadar önce gazetemizin avukatı “Yayın Kurulu yeni bir Ankara Temsilcisi atama eğiliminde” demiştir. Balbay’ın (avukata) yanıtı, kaygıları şöyle olmuştur: Öncelikle Balbay, tutuklandıktan 1 ay sonra doğabilecek boşluğu öngörmüştür. Bir dönem içimizden birinin vekâleti ile durumu aşabileceğini düşündüğünü ifade etti. Yaz bitti, savunma da bitince, ardından cezaevinden bırakılmayınca şöyle düşündüğünü benimle paylaşmıştır: Ankara’da gazeteden biri temsil görevini üstlenir, İstanbul’dan da siyasetle, günlük gelişmelerle ilgili yazar arkadaşlar devreye girer, bu süreç aşılır.

2- Balbay avukata: “Çıkınca çözümü masaya yatırırız. Birlikte yeni bir temsilci saptanır, ben gazetede diğer görevlerimi sürdürürüm” demiştir.
Arkadaşlarım, Balbay, kendini her koşulda Cumhuriyet’e ait hissediyor. İlle de temsilcilikte kalma gibi iddiası yok.

3- Balbay’a “Ankara Temsilcisi olduğunuz için yaptığınız görevlerden yargılanıyorsunuz?”
dedim. Bana “Buradan o unvanla çıkmak isterdim, bu çok önemlidir” dedi. Avukata da söylemiş. Avukata medya Balbay’ın istemediği bu kararı başka türlü yorumlar, kaygım var. (Haklı çıktı) İç gerilim olabilir kaygım var. (Haklı çıktı.) İç sorun yaratarak baskı sayısı (satış) artamaz, demiştir.

4- Balbay, avukata “Bana rağmen alınan bu kararı hançer olarak görürüm, üzülürüm” demiştir.

5- Bu görüşleri yönetime iletildikten sonra, Balbay anlayışla karşılanacağını düşünmüştür.

6- 1 ay sonra gazete avukatı “Yayın Kurulu senin gibi düşünmüyor” demiştir. Balbay bunun üzerine yayın kurulu üyelerine tek tek mektup yazmış, yukarıdaki kaygıları belirtmiştir. Hiçbiri yanıt vermemiştir. Sadece Şükran Soner ziyaretine gelmiş ve her şeye rağmen orta bir yol bulacaklarını söylemiştir. Fakat 2 gün sonra gazetede temsilci atandığı haberi çıkmıştır.

Arkadaşlarım, Balbay çok üzülmüştür. Halen etkisindedir. Yayın kuruluna görüşlerini anlatmaktan dolayı “ vicdanım rahat “demiştir.

Balbay ayrıca “İçim rahat, bana yönelik suçlamaların ne olduğu ortada. Eninde sonunda buradan çıkacağım” derken kendisine suçunun olmadığını bizler biliyoruz, dedim. Cumoklar için Balbay, Cumhuriyet’in ayrılmaz bir parçasıdır.

Arkadaşlarım, Balbay çok üzgün. “Kamuoyu bilsin, temsilcilikte iznimin olduğu görüşü yanlıştır” dedi. Balbay “yazı yazmaya, haftada 2 gün bile olsa devam etmeliyim” demektedir.

Balbay’ın şu anlamlı sözlerini yazmalıyım.

“Gazetemizin ana can damarı İlhan Selçuk hastanede, Ankara atardamarı Mustafa Balbay hapishanede. İlhan Selçuk hiç yazı yazamıyor, Balbay haftada 2 gün duruşma-hukuk ve cezaevi yaşamı ağırlıklı yazı yazıyor. Yani ikisi de aktif-belirleyici hayattan kopuk.”

Görev sorumluluğum gereği bu görüşmeyi sizlerle paylaştım.

Mustafa Balbay’a yapılan haksızlığın altında ne olabilir? Bende bu temsilcilik ataması yangından mal kaçırır gibi olmuş kanaatini oluşturdu. Ama yangın başka tarafta? Mal başka tarafta?

**Gazete yönetiminin yeni çizgisi gazeteye zarar vermeden uyarı görevimizi yapacağız. Tek kaygım; zarar görülecek bir ortamın doğmamasıdır. Onu yapacak olgunluktayız, değil mi?

Ankara Cumok değerlendirmesini hafta içinde yapacak ve genel görüşlerini açıklayacaktır.

Okur duyarlılığıyla, esen kalınız.
HALUK YALVAÇ

No comments: