Wednesday, June 2, 2010

Mustafa Mutlu
Tamam, İsrail katil...
Ama yanıtlamamız gereken sorular var!
Ben de herkes gibi, İsrail’in, Gazze’ye insani yardım götüren gemimize alçakça saldırmasını protesto ediyorum...
Ben de İsrail’i protesto için yapılan gösterilere yürekten katılıyorum...
Ben de bu terörist devletin, hem de uluslararası sularda sivillere ateş açmasının insanlık suçu olduğunu düşünüyorum...
Ben de yaralılara bile kelepçe takılmasına isyan ediyorum...
Ben de dinci faşist İsrail hükümetinin bir sürü yalan söyleyerek “masum ve mazlum” rolü oynamasına isyan ediyorum...
Ama...
Yazmamanın “kalem namusuna ihanet” sayılacağı sorular da iki gündür beynimi kemirip duruyor...
1) Gazze’ye giden bazı Türk eylemcileri, Türkiye’ye döndükten sonra yaptıkları açıklamalarda, “Allah yolunda ölmek herkese nasip olmaz” gibi demeçler verdi. Gazze’ye insani yardım için mi gittiler, “Allah yolunda ölmeye” mi?
2) Eğer asıl amaçları “dini duyarlılıklarını herkese göstrmek” se, o zaman bunun için Gazze’nin kullanılması ve “insani yardım”ın kılıf yapılması ne kadar doğru?
3) Yok, amaçları gerçekten İsrail’in zorbalığı yüzünden yaşam mücadelesi veren Gazzelilere uygulanan ablukanın kaldırılması ve insani yardımsa; o zaman neden bu mücadeleyi Türk ve dünya kamuoyuna “Allah’ın yolu” olarak gösteriyorlar?
4) Bu tür “insani yardım”larda ve dayanışmalarda dil, din, ırk ve cinsiyet farklılıklarının vurgulanması yerine, “gizlenmesi” daha doğru olmaz mı?
5) Yıllardır İsrail’in Filistin’de ve Gazze’de yaptığı insanlık dışı işlere tepki gösteren bu vatandaşlarımız, Türkiye’de dini değerler üzerinden siyaset yapan dernek, vakıf ve siyasi partilere üye olmasalardı; yine aynı duyarlılığı gösterecekler miydi?
6) Yanıtları “Evet”se, örneğin Darfur’daki soykırım için neden bugüne kadar benzer bir tepki göstermediler? Bu soykırımı yapmakla suçlanan ve yargılanması istenen Sudan Devlet Başkanı Ömer Hasan El Beşir’in, Türkiye’ye gelip devlet töreniyle karşılanmasına neden seyirci kaldılar?
7) Türk gemisine saldırarak 9 kişinin ölümüne neden olan İsral’i protesto gösterileri düzenleyen bu vatandaşlar, aynı gece PKK tarafından İskenderun’da altı askerimizin şehit edilmesine neden tepki göstermediler? Üç gündür İsrail Büyükelçiliği’nin ve İstanbul Başkonsolosluğu’nun önünde sabahlayanlar, neden küçük de olsa bir “PKK’yı kınama eylemi” yapmadılar?***
Biliyorum; yaramız taze, acımız çok büyük... Ve İsrail’in yaptıkları gerçekten alçaklık, kalleşlik, canilik!
Ama... Bu haklı kavgada yalnız kalmak istemiyorsak; Türk halkının Gazze konusundaki duyarlılığının sadece “din eksenli” olmadığını da tüm dünyaya göstermemiz gerekmiyor mu?
İşte bu yüzden; İsrail’i haklı olarak protesto edenlerin, söyleyecekleri sözlere ve atacakları sloganlara özen göstermesi, tüm dünyanın dikkatinin üzerimizde toplandığı şu günlerde gerçekten çok önemli!

No comments: