Wednesday, June 24, 2009

Tarih Baba ve Ergenekon... /
Ilhan Selcuk

Tarih Baba nasil bir kisi?..
Herkes Tarih Baba’nin beyaz sakalli olduguna inaniyor...
Sanirim bu inanc da Tarih Baba’ya yakisiyor...
Gecen gun bizim eve geldi Tarih Baba, kapidan nasil girdi, bilemiyorum, beni calisma odamda masanin basinda yakaladi, sakalini sivazladiktan sonra dedi ki:
- Seninle nasil alay ediyorum, farkinda misin?..
Sustum...
Tarih Baba:
- Bak, dedi, sen kirk yil once, kosende, gereksiz ve haksiz yere gozaltina alinan, iceri atilan, tutuklanan universite ogrencilerini savunurdun, degil mi?..
- Evet...
- Simdi universite hocalarini, ogretim uyelerini, profesorleri, rektorleri savunuyorsun. ..
- Evet...
- Genclik ne yapiyor?..
- Bilmem...
Tarih Baba guldu:
- Bu ayip sana da, bana da yeter...
*
Ulkemiz ne hale dustu?..
Cok konusmaya hacet yok; Bursa Uludag Universitesi eski Rektoru, Profesor Dr. Mustafa Yurtkuran’in esi Profesor Merih Yurtkuran diyor ki:
“- Su an tek derdimiz sagligi... Yargilanmasi surmeli ki yasarken beraat ettigini gorelim.”
Yargilanma nasil surebilirmis?..
Mustafa Yurtkuran yasarsa...
Peki, Ergenekon’da boyle bir kaygi ya da mantik var mi?..
Yoksa Ergenekon’da saniklarin yasamalarindan korkuldugu icin mi sagliklarina ozellikle aldiris edilmiyor?..
*
Tarih Baba’nin Ergenekon tertibiyle ozel bir alisverisi var.
Sanirim bu tertibin yalniz Turkiye degil, insanlik tarihinde islevi olduguna Tarih Baba inaniyor...
Soruyorum:
- Neden?..
Yine sakalini sivazliyor Tarih Baba, biraz dusundukten sonra tane tane konusuyor:
- Cunku ‘Ergenekon’ Islam dunyasinda gerceklesen tek Aydinlanma Devrimi’nin canina ot tikamak yolundaki bir tertibin adina donustu...
*
Universite profesorlerini, rektorlerini, bilim adamlarini askeri darbe yapacaklari icin tutuklayan bir siyasal sorusturmanin dalgalarini yasiyoruz...
Kirk yil once universite ogrencilerinin icabina bakan karsidevrim, bu kez universite profesorlerinin icabina bakmak istiyor...
Basaracak mi?..
Eger basarirsa, Islam cografyasinda ilk kez Anadolu’da yasanan Aydinlanma Devrimi’nin uzun bir sure icin defteri durulur...

No comments: