Friday, May 16, 2008

" Bagimsizligi sevmeyenler Ilhan Selcuk’u sevmezler." / “Yoksulluk ve Yolsuzluk" Programi ile Turkiye'nin nasil talan edildigini ogreniyorduk!!!

Ilhan Selcuk’u Herkes Sevmez
Ali Sirmen
Yegenimin on yasinda cin gibi bir kizi var, Elif. Zaman zaman gorustugumuzde konusuruz. Evlerine Cumhuriyet alirlar. Elif okula gidiyor, ama henuz Cumhuriyet okumuyor. Ne var ki, gazetedekilerin adlarini biliyor.

Ilhan Abi, apar topar gozaltina alinip, tahliyesinden sonra da, hastaneye kaldirilip, cok kritik bir ameliyati basariyla atlattigi surec sirasinda, belli ki, onlarin da evinde, sik sik konu edilmis. Bundan on gun kadar once, Ilhan Selcuk henuz hastaneden taburcu olmadan once, Elif bana sordu:

- Ilhan Selcuk’un basina gelenlere cok uzuldun degil mi?
- Evet, dedim, cok uzuldum, ama butun bunlari atlatacagindan da emindim.
- Annem-babam ve ben de cok uzulduk dedi Elif ve ekledi:
- Babamin arkadaslari da cok uzulduler, cok merak ettiler. Eniste bu Ilhan Selcuk’u herkes cok seviyor, yazilarina baslasin, artik ben de okuyacagim.
Guldum,
- Yaniliyorsun Elif, dedim Ilhan Selcuk’u herkes sevmez, hatta kimileri ondan nefret ederler.
Elif cok sasirmisti, biraz da inanmamis gibiydi, isin ucunu kolay birakacaga benzemiyordu usteledi:
- Mesela kimler sevmez?...
Ben on yasinda bir cocugun ciddiye alinmasi ve kendisiyle bir buyukle konusur gibi konusulmasi gerektigini artik bildigimden onunla cocuk gibi degil, yetiskin bir genc kizmis gibi konusmaya basladim.
***
- Mesela Elif, dedim, Ataturk’un yaptiklarini begenmeyenler, onlari bozmak isteyenler sevmezler.
Sordu:
- Neden?..
- Cunku Ilhan Selcuk Ataturk’u sever, onun oncusu oldugu Cumhuriyet devrimi sayesinde bugun ayakta kaldigimiza inanir ve onlari korumak ister.
Yarim yuzyildir, bu savasimin icindedir, kalemini o yonde kullanir.
- Oyleyse onu sevmeyenler, dedi Elif, Ataturk’u de sevmezler.
- Haklisin Elif, sevmezler, ama bunu uluorta soylemekten cekindikleri icin Ataturk’e dolayli yollardan vurmayi tercih ederler.
- Demek ki, Ataturk ve Cumhuriyet dusmanlari sevmiyorlar, ama onlarin disinda herkes yine seviyor Ilhan Selcuk’u degil mi, dedi Elif.
- Yok, laiklik karsitlari da, laikligi Turkiye Cumhuriyeti’nin ve demokrasinin temeli sayan Ilhan Selcuk’u sevmezler.
Sonra cocugun saskin bakislari arasinda teker teker surdurdum.
- Bagimsizligi sevmeyenler de, Ilhan Selcuk’u sevmezler.
- Tek adam rejimine bagli olanlar da sevmezler...
- Resmi evrakta sahtekârlik, ihaleye fesat karistirma sucundan kovusturulanlar da sevmezler.
- Donekler de sevmezler; zaten donekler, donmeyen, saglam duran adamlardan hep nefret ederler, namuslularin varligi onlari rahatsiz eder.
- Cok sasiracaksin Elif ama, elinden tutup yukselttigi, elinden tutup “Bak oglum boyle yazilir” diyerek yazi yazmayi ogrettigi kimi donekler de sevmezler Ilhan Selcuk’u.
O anda akli karisti:
- Peki oburlerini anladik da bu sonuncular neden sevmezler eniste, diye sordu.
- Uzun hikâye Elif, bunlarin kompleksini anlaman icin biraz daha buyuyup tecrube edinmek gerek.
Elif biraz sasirmis, oldukca da kizmisti:
- Olsun Eniste, biz cok seviyoruz ama, dedi.

Elif’i kucaklayip operken “Aferin Elif!” dedim “Belki sen de buyuyunce onun gibi bir yazar olursun. Eger olursan, seni de sevmeyenler olacaktir, bunu bil!”
***

Mollaveisoglu’ nun aciklamalari

Kendisinden cok sey ogrendigim, cok takdir ettigim, “Yoksulluk ve Yolsuzluk” adli Kanalturk’te yayimlanan programini ilgiyle izledigim, yapitlarini okudugum genc arastirmaci gazeteci dostum Tuncay Mollaveisoglu’na gecmis olsun demek icin telefon ettim. Sesinden cok uzgun oldugu fark ediliyordu.

Uzuntusu kanalin satilmasindan degil, kimi cevrelerden gelen tepkilerden kaynaklaniyordu.
Tuncay Mollaveisoglu, eger kanal satilmasaydi, dun itibariyla butun her seyin haczedilecegini, kanali satin alan kurulusun daha once kendilerine dort misli bir fiyat onermesine ragmen reddettiklerini, kendilerine yakin bulduklari bir kurulusa, Tuncay Ozkan’in gidip, “Bir televizyon kuracaginizi biliyoruz, bunu alin, bizi istemezseniz birakip gidelim, ama alin!” dedigini, ama kabul etmediklerini soyledi.

Tuncay Mollaveisoglu, “Bunlara satacaklari yerde iflas etselerdi” gorusunun de gecersiz oldugunu, cunku o takdirde, ayrica vergi borclariyla calisanlarin odenmemis ayliklarinin da Ozkan’in sirtina binecegini ve altindan kalkamayacak duruma dusecegini soyledi.

Mollaveisoglu, kanalin devir tesliminin iki ay sonra yapilacagini, o tarihe kadar programlarini surdurecegini, ondan sonra da Euroturk’ten yayin yapacaklarini acikladi.
Bu sozleri siz okurlarima yansitmayi gorev bildim, yansitiyorum.
asirmen@cumhuriyet. com.tr
http://video. haberturk. com/Video. aspx?v_ID= 35794&k_A=haberturk

No comments: